Ezt csináld, ha bunkó veled egy nő!

2019.09.03

Van egy olyan régi mondás, hogy okos enged, szamár szenved! Nos, van egy rossz hírem. Az ismerkedésben, legalább is szerintem, ha te vagy az okos, aki enged, akkor te leszel a szamár is, aki szenved. 
Mire is gondolok. Előfordul párszor, hogy leszólítok egy lányt, vagy valamelyik diákom, és az illető hölgy nem éppen úgy reagál, hogy ahogy kellene. Ilyenkor a diák oda kullog hozzám, és elmondja mi történt.

Hát... elmondtam neki a bókot, mire ő bunkó volt, és elhajtott.

És miért nem áltál ki magadért?

Áh minek, nem éri meg. Ha ő ilyen hülye, akkor én minek törődjek vele.

Na ja. Ez szép és jó, mondhatnád. Minek is törődni a hülyékkel vagy a bunkókkal? A gond csak az, hogy itt te vagy a szamár aki szenved. És emberünkön látom, hogy utána az önbecsülése darabokban hever, nőhöz pedig nem is akar oda menni jó darabig. Ez a tipikus PINA gondolkodás és nevelés miatt van, már elnézést a kifejezésért. Állandóan ezt halljuk szülőktől, óvónőtől, tanárnőtől.

  • Ne feleselj a lányokkal!
  • Legyél kedves
  • Hagyd rá, mit törődsz vele?

Mondok én neked valamit, ha én egy nőhöz normálisan, tisztelettudóan és őszintén odamegyek, nem lenne elvárható, hogy Ő is hasonlóképpen reagáljon? Nem, nem a bosszúról beszélek! Hanem, hogy tököt növesztesz és kiállsz magadért, ha egy nő nem megfelelően viselkedik veled, amikor nem adtál rá okot.

Állandóan ezt hallom az emberektől: Áhh félek, hogy a nő bunkó lesz...

Ez megint a pina gondolkodásmód (ismért bocsánat a szóhasználatért). Állj ki magadért! A titok pedig az önbecsülésben rejlik. Nathaniel Branden a Six pillars Of Self-Esteem (Az önbecsülés 6 pillére) című sikerkönyv szerzője beszél arról, hogy a magas önbecsülésű emberek nem félnek konfrontálódni, ha ki kell állniuk magukért.

Pár éve leszólítottam egy lányt az utcán. Mire bunkó mufurc arckifejezéssel a szemét forgatva közölte:

Csaj: Basszus!!! Van barátom!!! Mit nem értesz ezen???

Én: És most miért vagy ilyen seggfej? Én normálisan jöttem ide hozzád! És nincs ráírva a homlokodra, hogy pasid van. Legközelebb mással viselkedj rendesen. Mert ez gáz!

És otthagytam! És tudod mi történt? Nevettem egy jót, és megszólítottam egy másik lányt, aki ezerszer normálisabb volt. Ellenben ha némán lehajtott fejjel hagytam volna, hogy megalázzon teljesen jogtalanul, majd hagyom, hogy ott hagyjon, nem lett volna lelki erőm, önbecsülésem vagy kedvem, ahhoz, hogy tovább ismerkedjek. Tudom, mert régen ilyen voltam, és ezer diákon láttam már.

Javaslom még az ilyen helyzetekre az asszertív kommunikáció alkalmazását. Ezt a módszert használhatod ismerkedéskor, párkapcsolatban, de akár a munkahelyen való alkalmazás is jó gyakorlás. Az asszertív kommunikációról a Hogyan legyél dumaguru? című oktatóanyagunkban is beszélek bővebben.

Ha bármilyen kérdésetek, hozzászólástok van, osszátok meg velem és a többiekkel kommentben! Ha van valamilyen téma amiről szívesen hallanál szintén írd meg kommentben.

Hajrá és ne hagyd magad! :)  

Intelligens Ismerkedés
Minden jog fenntartva 2020
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el